Wednesday 2 March 2011

Membuat scrapbook dan membentuk playdoh

Membuat scrapbook diri saya bersama ibu bapa
Menampalkan gambar masing-masing

Membuat tapak tangan sendiri menggunakan kertas warna dan poster color

Melakar kaki pada majalah atau surat khabar terpakai dan menggunting serta menampal

Mencari gambar atau menampal kotak bekas makanan dan minuman berkhasiat kegemaran murid


Buku ini boleh digunakan kanak-kanak sepanjang tahun mengikut tema.... Misalnya menambah gambar seperti haiwan kesayangan, pakaian kegemaran, rumah idaman, keluargaku sayang, sudah besar saya mahu jadi apa...? kereta idamanku dan sebagainya... ketika murid sudah dapat membuat ayat murid boleh membuat ayat pada setiap muka surat yang bertampal dengan gambar.


Aktiviti Membentuk Diri Saya menggunakan Playdoh


Membentuk muka sendiri

Membentuk diri masing-masing..
KK1: "Nah lawakan?
KK2: "Aku pun lawa jua lah..."







Selepas membuat yang besar berwarna hijau.
KK1: "Wahaha... cigu cigu ni aku buat kaki damit, kepala damit, badanya pun damit...
C: "Mana? eh awu ah....hehe kiut jua"
KK2: "Aku buat basar cigu owh..."(kepala warna pink)
Terus membandingkan saiz besar dan kecil.



...

3 comments: